Login Failure after v5 to v6 Upgrade

root@erp:/home/frappe/frappe-bench# bench version
erpnext 6.16.1
frappe 6.17.2
shopping_cart 0.7.0

Attempt to login with username and password does not work. So I try Google Auth method. But I get this error below

Traceback (innermost last):
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/app.py”, line 72, in application
response = frappe.api.handle()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/api.py”, line 50, in handle
return frappe.handler.handle()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 77, in handle
execute_cmd(cmd)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 94, in execute_cmd
ret = frappe.call(method, **frappe.form_dict)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 788, in call
return fn(*args, **newargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/templates/pages/login.py”, line 32, in login_via_google
login_via_oauth2(“google”, code, state, decoder=json.loads)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/oauth.py”, line 146, in login_via_oauth2
login_oauth_user(info, provider=provider, state=state)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/oauth.py”, line 220, in login_oauth_user
frappe.local.login_manager.post_login()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/auth.py”, line 116, in post_login
self.make_session()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/auth.py”, line 148, in make_session
full_name=self.full_name, user_type=self.user_type)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/sessions.py”, line 172, in init
self.start()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/sessions.py”, line 205, in start
“name”: self.data[‘user’]
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/database.py”, line 135, in sql
self._cursor.execute(query, values)
File “/home/frappe/frappe-bench/env/local/lib/python2.7/site-packages/MySQLdb/cursors.py”, line 205, in execute
self.errorhandler(self, exc, value)
File “/home/frappe/frappe-bench/env/local/lib/python2.7/site-packages/MySQLdb/connections.py”, line 36, in defaulterrorhandler
raise errorclass, errorvalue
OperationalError: (1054, “Unknown column ‘last_active’ in ‘field list’”)

@kdevloper maybe something failed in the update, try update again or run bench migrate

@max_morais_dmm I have been running several update but it didn’t work. After this post I just said let me try migrate. It fixed the issues.
Thanks for your help.

I am getting “Invalid Request” pop up message now on every page

@kdevloper dont forget the bench build

@max_morais_dmm
I have executed bench build. but on Erpnext desktop links to modules(apps) are not working. “Invalid Request” see below.

root@erp:/home/frappe/frappe-bench# bench build
Wrote ./assets/js/print_format_v3.min.js - 18k
Wrote ./assets/js/frappe-web.min.js - 269k
Wrote ./assets/js/shopping-cart-web.min.js - 1k
Wrote ./assets/js/form.min.js - 106k
Wrote ./assets/js/report.min.js - 155k
Wrote ./assets/js/erpnext.min.js - 35k
Wrote ./assets/css/list.min.css - 6k
Wrote ./assets/js/erpnext-web.min.js - 1k
Wrote ./assets/css/report.min.css - 7k
Wrote ./assets/css/frappe-web.css - 51k
Wrote ./assets/js/list.min.js - 65k
Wrote ./assets/css/shopping-cart-web.css - 0k
–Error in:/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/public/js/frappe/ui/tool bar/about.js–
Traceback (innermost last):
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/build.py”, line 128, in pac k
jsm.minify(tmpin, tmpout)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/minify.py”, line 210, in minify
self._jsmin()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/minify.py”, line 201, in _jsmin
self._action(1)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/minify.py”, line 131, in _action
raise UnterminatedStringLiteral()
UnterminatedStringLiteral

Wrote ./assets/js/desk.min.js - 866k
Wrote ./assets/css/form.min.css - 2k
Wrote ./assets/js/editor.min.js - 26k
Wrote ./assets/css/erpnext.css - 1k
Wrote ./assets/css/desk.min.css - 256k
Wrote ./assets/js/module.min.js - 5k
Wrote ./assets/css/module.min.css - 1k

@kdevloper run

bench remove-from-installed-apps shopping_cart
bench migrate
bench build
1 Like

@max_morais_dmm thanks, the error has stopped :smile:

I still have issue with other site in the multi-tenants
Login in from other site is not working

raceback (innermost last):
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/app.py”, line 72, in application
response = frappe.api.handle()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/api.py”, line 50, in handle
return frappe.handler.handle()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 77, in handle
execute_cmd(cmd)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 94, in execute_cmd
ret = frappe.call(method, **frappe.form_dict)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 788, in call
return fn(*args, **newargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/templates/pages/login.py”, line 32, in login_via_google
login_via_oauth2(“google”, code, state, decoder=json.loads)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/oauth.py”, line 146, in login_via_oauth2
login_oauth_user(info, provider=provider, state=state)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/utils/oauth.py”, line 220, in login_oauth_user
frappe.local.login_manager.post_login()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/auth.py”, line 116, in post_login
self.make_session()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/auth.py”, line 148, in make_session
full_name=self.full_name, user_type=self.user_type)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/sessions.py”, line 172, in init
self.start()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/sessions.py”, line 205, in start
“name”: self.data[‘user’]
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/database.py”, line 135, in sql
self._cursor.execute(query, values)
File “/home/frappe/frappe-bench/env/local/lib/python2.7/site-packages/MySQLdb/cursors.py”, line 205, in execute
self.errorhandler(self, exc, value)
File “/home/frappe/frappe-bench/env/local/lib/python2.7/site-packages/MySQLdb/connections.py”, line 36, in defaulterrorhandler
raise errorclass, errorvalue
OperationalError: (1054, “Unknown column ‘last_active’ in ‘field list’”)

This topic was automatically closed after 24 hours. New replies are no longer allowed.